Passa på detta utbildningstillfälle!

Vi ska bedriva en effektiv kampanj, både fysiskt och på Internet. Den här kursen vänder sig till er som behöver fördjupad kunskap om hur det går till att bedriva en kampanj på nätet. Kursen har, med hänsyn till de tekniska förutsättningarna, ett begränsat antal platser. Kursen tar 30 deltagare och sker i samarbete med Innovateket AB.

Vi ska lära hur vi bedriver kampanj på nätet, med hjälp av bloggar och via sociala medier, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, har vi en stor potential att nå många väljare. Det handlar om att presentera våra vallöften, vår politik och våra politiker, och att stärka det socialdemokratiska varumärket.

”Dörrknackning på Internet” är en utbildning som skapar kunskap om hur man kommunicerar via de olika kanalerna.

Vilka knep kan man ta till för att få maximal spridning av ett blogginlägg, eller Facebookinlägg.
Är det egentligen klokt att köpa annonser på Facebook?
Hur blir man effektiv på Twitter och får många retweets?
Hur producerar man en film för Youtube och Sociala medier?
Vad ska man tänka på? Hur gör man?
Hur ska man få snurr på sitt Instagram så man får många följare?
Vilken typ av bilder är lämpliga för Instagram?
Hur formulerar jag mig bäst för att bli läst på Facebook?
Hur kan jag se att folk läser mina inlägg?
Kursen kommer att innehålla en del teori, men tyngdpunkten kommer att ligga på praktik. Vi kommer att producera filmer. Att få hjälp med inspiration, teknik och tips, kräver att man samtidigt agerar både framför och bakom kameran.

Vi kommer skapa texter för både Facebook, Twitter och bloggar. Vi startar med ett blogginlägg och bryter ner det till Facebook och Twitterinlägg.

Vi kommer också titta på hur ”nättrollen” jobbar och i vilket syfte.

Datum: 14-15 oktober 2017
Plats: Stenungsbaden, Stenungsund

Anmälan senast 1/10 till sara.bjornson@socialdemokraterna.se

facebook Twitter Email